Wij gebruiken cookies om je gebruikerservaring te verbeteren en bezoekersstatistieken te meten.
Wil je onze cookies niet accepteren? Klik hier
Accepteer

K&L Webshop

K&L is sinds 1993 actief is in de rundergenetica. De organisatie richt zich op het verkopen van genetisch materiaal aan Nederlandse melkveehouders. Door de vele internationale samenwerkingen heeft K&L het grootste en breedste aanbod op de Nederlandse markt.

Oude situatie

De webshop van K&L werd vooral gebruikt als tool door de vertegenwoordigers van K&L. In een persoonlijk gesprek met de melkveehouders werd de shop gebruikt om bestellingen op te nemen. Voor klanten zelf was de webshop te onduidelijk. Doordat de vertegenwoordigers direct met de melkveehouders onderhandelden ontstond er veel variatie en onregelmatigheid in de prijsafspraken. Daardoor stonden de winstmarges onder druk.

Bestellingen die via de webshop werden gedaan moesten handmatig worden ingevoerd in het boekhoudprogramma, een behoorlijk arbeidsintensieve klus. Doordat de bewerkelijkheid van de administratie en de vele ‘weggevertjes’ van de vertegenwoordigers was het bijhouden van de voorraden problematisch.

Werkzaamheden

Samen met de klant heeft Slagkracht de kortingsstructuren in kaart gebracht. Waar mogelijk zijn die vereenvoudigt, gestandaardiseerd en vastgelegd. Zo is het niet langer mogelijk om meer korting te geven dan wenselijk is voor de winstmarges.

De genetische informatie over de stieren waarvan sperma wordt aangeboden is ondergebracht in GenHotel. Door slim gebruik te maken van die bestaande database en structuur was het mogelijk om snel ook de genetische informatie van fokstieren te standaardiseren en onder te brengen en te ontsluiten op de K&L webshop. Door gebruik te maken van bestaande webshop systemen werd het voor klanten ook mogelijk om zelf te bestellen.

API-koppelingen

Het bestelproces is voor een belangrijk deel geautomatiseerd. Klantgegevens en het assortiment aan producten worden vanuit het boekhoudprogramma Accountview via een API de Magento webshop ingeladen. Wanneer in Magento een bestelling wordt gedaan, ontvangen medewerkers een bericht om de order klaar te maken. Tegelijk wordt de informatie ook via de API teruggestuurd naar het boekhoudprogramma. Daarin wordt direct de administratie en de voorraad bijgewerkt.

Resultaat

Voor alle betrokken medewerkers is werken met de webshop eenvoudiger en eenduidiger geworden. De vertegenwoordigers hebben een duidelijker, completer aanbod. De boekhouder heeft te allen tijden actueel inzicht in voorraden en verkoopgegevens. De klant vind op de website meer, uitgebreider en actuelere informatie over het fokmateriaal.

Het bestelproces is voor een belangrijk deel geautomatiseerd. De enige werkzaamheden die de medewerkers van K&L nog rest is het klaarmaken en verzenden van de bestelling.

Geïnspireerd geraakt door deze case?

In elke organisatie valt wel winst te behalen. In tijd én geld. Bent u benieuwd welke oplossingen er voor uw organisatie mogelijk zijn? Neem dan vrijblijvend contact op voor een kennismaking.